Thursday 11 December 2014

graduation


sesungguhnya tawa mereka kegembiraan aku...jika mampu aku lakukan, ingin sekali diri ini menjadi  yang terbaik buat mereka..insyaallah...kerana meraka buah hatiku kerana meraka kecintaanku...mama abah ini hadiah buat kalian...
      

  oficially graduation..7/12/2014 hehe

                                      















hari yang dinanti-nanti setelah 3 tahun aku berjuang kerananya Akhirnya tiba...beribu rasa syukur aku hadrat kepadanya  kerana masih punya kesempatan untuk meraihnya...Sebuah cita-cita keramat yang sering disebut-sebut semenjak dari kecil kini sebahagaian darinya aku mulai kecapi apakah ia???menjejakkan diriku kesebuah menara gading..dan mengengam segulung ijazah..ketika kecil dahulu bagi aku ianya merupakan suatu kebanggan jika berjaya berbuat demikian namun sekarang apabila difikirkan balik mengenai tanggungjawab yang terselit disebalik pengiktirafan tersebut membuatkan aku rasa tidak layak bila mengenangkan diri yang serba kekurangan ini...niat harus diperbaiki  menuntut ilmu itu bukan kerana sebuah ijazah namun kerana keberkatan ilmu yg perlu diraih...aku merasa kagum dengan semua murabbi-murabbi yang mendidik aku selama ini..mereka semua penuh dengan cerita-cerita suka duka menuntut ilmu sehingga berjaya menjadi siapa mereka sekarang...semuanya melalui saat sukar tersebut...pahamlah aku bahawasanya nak berjaya memang keinginan semua... NAMUN yang nak berusaha untuk berjaya tidak semua mampu dan sanggup untuk mengharunginya...terinspirasiii....

fighting untuk langkah seterusnya...
semoga Allah redo..

No comments:

Post a Comment